Reclame

De invloed van reclame is enorm. Iedereen weet de gedachte achter reclame, en weet dat er vaak een halve waarheid word verteld. Maar waarom werkt het dan nog? In deze les willen we de leerlingen meenemen in de gedachten van een reclamemaker/bureau. Mag je liegen om een product te verkopen, en hoe ver mag je dan gaan!
 
Deze les is een uitstekende voorbereiding op de workshop 'reclame'!
 
 
 

 

Nieuws

 Jongeren gluren online meer op profielen van anderen dan ze zelf berichten achterlaten.

Onderzoek (in maart) van telecommerk HI toont aan dat jongeren social media vooral gebruiken om op de hoogte te blijven van anderen en om zichzelf te profileren. Vooral vrouwen blijken vaker te gluren dan mannen (22,3% versus 19,8%). Naast de computer wordt ook steeds vaker de mobiele telefoon gebruikt om berichten te plaatsen en het eigen profiel bij te werken. Jongeren plaatsen voornamelijk berichten online om een leuk moment te delen met vrienden. De berichten die het meest gewaardeerd worden zijn echte, grappige ervaringen en momentregistraties. Hoe actueler, hoe beter. 

http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/jongeren-gluren-op-social-media

 

 

lees meer